Systemy, takie jak CRM czy ERP, to narzędzia, które pozwalają w efektywny sposób zarządzać poszczególnymi obszarami w biznesie. Sięgają po nie firmy z wielu branż, ale to przedstawiciele branż najbardziej konkurencyjnych i wymagających pod względem specyfiki i złożoności procesów biznesowych w sposób szczególny przyglądają się funkcjonalnościom takich systemów. Dzisiaj analizie poddamy branżę deweloperską oraz systemy CRM dla deweloperów, które skutecznie usprawniają nie tylko obsługę klienta, ale i innych procesów biznesowych. Jak wybrać odpowiedni system CRM dla dewelopera?
System CRM dla dewelopera – jak wybrać kompleksowe narzędzie?
Aby system CRM dla deweloperów był funkcjonalnym wsparciem dla biznesu, powinien jak najlepiej odpowiadać potrzebom firmy. W przypadku branży deweloperskiej musi więc on być wyposażony w funkcje, które korespondują ze specyficznymi wymaganiami. Procesy biznesowe – od marketingu i sprzedaży, przez obsługę posprzedażową, po rozliczenia płatności – w firmie deweloperskiej są bowiem kilkuetapowe, a ich obsługa wymaga dużej wiedzy i zaangażowania pracowników każdego działu. Znaczącym ułatwieniem może być automatyzacja pracy, możliwa dzięki systemowi, który dostosowany jest do wymogów branży.
Dlatego wybierając CRM dla firmy deweloperskiej, warto brać pod uwagę wyłącznie systemy dedykowane branży. Dostępne w takim systemie CRM moduły i funkcje automatyzują:
- marketing – np. dzięki integracji z aplikacjami do marketing automation czy integracji z partnerskimi portalami
- sprzedaż – dostęp do leadów oraz historii kontaktów znacząco przyspiesza kontakt z zainteresowanym ofertą klientem, jednocześnie pozwalając dopasować propozycję do potrzeb i oczekiwań klienta już podczas pierwszej rozmowy
- posprzedażową obsługę klienta – dokumenty i informacje dostępne w panelu klienta zwiększają transparentność, a możliwość dokonywania zgłoszeń przez panel klienta znacząco ułatwia klientowi kontakt z przedstawicielami firmy deweloperskiej
- rozliczenia płatności – integracja z programami księgowymi, Deweloperskim Funduszem Gwarancyjnym, automatyczne wystawianie faktur na podstawie harmonogramu prac, automatyczne pobieranie środków z DFG oraz środków zwolnionych, automatyczne przypomnienia o zbliżającym się terminie oraz automatycznie naliczane odsetki za ewentualne spóźnienia to tylko niektóre z funkcji voxCRM, który automatyzuje proces płatności
- obsługę zgłoszeń serwisowych – klient może z łatwością dokonać zgłoszenia przez panel klienta, z kolei zgłoszenie trafia bezpośrednio do odpowiedniego działu, w systemie widoczny jest status zgłoszenia, a możliwość posegregowania zgłoszeń według statusu, daty, lokalizacji czy pracownika odpowiedzialnego za zgłoszenie ułatwia zarządzanie wszystkimi zgłoszeniami
- obsługę zmian lokatorskich – obsługiwane są one w module zmian lokatorskich, w którym dostępne są wszystkie informacje, dotyczące lokalu, wprowadzanych zmian oraz kosztów z tym związanych, ponadto informacje o zmianach lokatorskich trafiają do modułu Helpdesk, z poziomu którego obsługiwane są odbiory techniczne
- odbiory techniczne nieruchomości – zadania przydzielane są odpowiednim pracownikom, a podgląd z możliwości sortowania według daty, statusu, pracownika odpowiedzialnego za przegląd czy lokalizacji ułatwia zarządzanie odbiorami
Najlepszy CRM dla deweloperów – na co jeszcze zwrócić uwagę?
System CRM dla deweloperów, które oferuje podobne rozwiązania, to kompleksowe narzędzie, którego funkcjonalności znacząco wykraczają poza funkcje uniwersalnego CRM. Wybierając system dla firmy deweloperskiej, należy wziąć pod uwagę również zakres wsparcie technicznego, jakie oferuje dostawca oprogramowania oraz cenę. Interfejs, możliwość korzystania z programu bez konieczności jego instalacji na komputerze oraz praktyczna aplikacja mobilna to kolejne atuty voxCRM, które cenione są nie tylko przez pracowników firmy deweloperskiej oraz zarząd, ale także przez klientów.
Wybierając odpowiedni CMR dla firmy deweloperskiej, umożliwiamy automatyzację pracy i zmniejszenie kosztów operacyjnych, ale także zwiększenie satysfakcji klienta. Wszystko to przekłada się na wyższe zyski i skuteczniejszą promocję inwestycji, a w dalekosiężnej perspektywie na rozwój firmy na trudnym konkurencyjnym rynku.
Fot. Shutterstock.