Dlaczego napęd do bramy nie działa? O przyczynach awarii bramy opowiadają eksperci Beninca
Brama wjazdowa zatrzymuje się? Otwiera się do połowy? Otwiera się, ale nie zamyka do końca? W przypadku bram automatycznych przyczyn awarii może być wiele. Czasami problem wynika z zaniedbania, czasem z winy użytkownika bramy, a innym razem winny jest nieprawidłowy montaż lub konserwacja. W zależności od źródła awarii objawy mogą się pojawić dopiero po pewnym czasie.
Jakie są najczęstsze przyczyny awarii napędu do bramy? Aby pomóc Ci uporać się z takim problemem, w tym artykule opowiemy o popularnych źródłach problemów z napędami. Zapraszamy do lektury.
Nieprawidłowo dobrany napęd do bramy
To jedna z najczęstszych przyczyn kłopotów z awariami napędu. Producenci napędów do bram, tacy jak Beninca, kładą duży nacisk na to, aby odpowiednio dobierać moc napędu do ciężaru i wymiarów bramy. Kiedy pomimo zaleceń producenta decydujesz się na zakup napędu za słabego napędu do wagi bramy, musisz liczyć się z ryzykiem awarii siłownika. Jeżeli chcesz, żeby Twój napęd do bramy działał bez zarzutu, wybierz ten z pewnym zapasem mocy i nie narażaj go na zbyt duże obciążenia.
Mechaniczne uszkodzenie albo zablokowanie bramy
Bywa, że brama nie może się z otworzyć z powodu uszkodzenia albo przymarznięcia skrzydła lub rozłączenia z mocowaniem. Może też wypaść z rolki przesuwnej. Tego rodzaju mechaniczne blokady i uszkodzenia mogą skutkować problemami z ruchem bramy. Aby sprawdzić, czy nie one spowodowały awarię, należy spróbować uruchomić bramę bez automatu. Może okazać się, że coś blokuje swobodny ruch bramy. W takiej sytuacji wystarczy pozbyć się przeszkody i gotowe. W przypadku poważniejszych uszkodzeń konieczna może być wizyta serwisanta.
Rozładowane baterie w pilocie
Czasem błąd jest tak błahy, jak wyczerpane baterie w pilocie do bramy. Najczęściej szukamy przyczyny awarii w bramie lub napędzie, a winne mogą być właśnie stare baterie pilota. W takiej sytuacji napęd rzecz jasna nie zareaguje na działanie przycisku. Zdarza się też oczywiście, że sam pilot się psuje i potrzebna jest wymiana na nowy.
Źle wyregulowane fotokomórki
Przyczyna może też leżeć w fotokomórkach. Najczęściej kłopoty wynikają z zabrudzenia fotokomórek błotem, śniegiem lub liśćmi z drzew. Osiadający na czujnikach brud może uniemożliwić pracę całego mechanizmu. Wtedy wystarczy przetrzeć fotokomórkę szmatką i problem powinien zniknąć. Inaczej wygląda sytuacja, gdy nadajnik i odbiornik fotokomórki nie są w jednej linii przez nieprawidłowy montaż lub przypadkowe przesunięcie. Tutaj konieczna będzie ponowna regulacja fotokomórki.
Fot. Shutterstock.