Technologie

Jak działa hamownia podwoziowa?

• Zakładki: 3


Dzięki zastosowaniu hamowni podwoziowych możliwe jest niezwykle precyzyjne mapowanie silnika diesla, co pozwala na uzyskanie wszelkich niezbędnych informacji dotyczących np. weryfikacji przeróbek tuningowych.
Jakie znaczenie dla Twojego pojazdu mają metody pomiaru momentu i mocy silnika? Ogromne! Tuning elektroniczny silnika poprzedzony testami za pośrednictwem hamowni podwoziowych wskazuje konkretne punkty wymagające zmiany.

  • Jakie są sposoby testowania silników na hamowniach podwoziowych?
  • Jak działa hamownia podwoziowa
  • Jakie parametry można poprawić dzięki testowaniu silnika na hamowni?
  • Czy warto zainwestować w mapowanie silnika?

Jakie są metody pomiaru momentu i mocy silnika?

Wyróżnia się trzy podstawowe sposoby testowania silników spalinowych, przy czym wybór ostatecznej metody pomiaru uwzględnią cele, jakie badający oraz posiadacz pojazdu chcą uzyskać.

Metody pomiaru momentu i mocy silnika:

  • Pomiar inercyjny (podczas przyśpieszania);
  • Pomiar w trybie obciążeniowym (podczas przyśpieszania); 
  • Pomiar z równowagą sił (hamowany).

Z uwagi na dokładność wyników oraz ich precyzję (tensometr hamulca, ograniczenia wynikające ze sterowalności hamulca i jego termika nie wpływają na dokładność, jak to ma miejsce przy pomiarze obciążeniowym), coraz większą popularnością cieszą pomiary inercyjne.

Zadaniem hamowni Warszawa jest rozpędzenie samochodu, a następnie w zależności od wykorzystanego wyposażenia, zatrzymanie auta, czy to bez obciążenia, czy też z wykorzystaniem np. hamulca elektrowirowego stymulującego większe obciążenie.

Jakie korzyści wynikają z testów na hamowniach?

Elektronicznym tuning silników jest efektywną, a co najważniejsze w pełni bezpieczną metodą podnoszenia osiągów jednostki napędowej.

W tym kontekście należy rozumieć:

  • Większą liczbę KM;
  • Wyższy moment obrotowy;
  • Optymalizacja parametry pracy silnika;
  • Znaczące ograniczenie zużycie paliwa.

W efekcie użytkownik pojazdu zyskuje lepsze przyspieszanie samochodu, większą elastyczność pracy silnika i mniejsze spalanie. Podnosi to nie tylko komfort jazdy, sprawia też, że poruszanie się autem stanie się ekonomiczne, mimo poprawy osiągów.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Diesel-Tuning.pl.

Fot. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
2 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *