Współcześnie obdarowywanie prezentami pracowników, partnerów biznesowych i kontrahentów jest ogólnie przyjętą normą. Uznaje się to za formę okazania szacunku oraz podziękowanie za dotychczasową współpracę. Jeśli chcemy wręczyć personalizowane paczki firmowe i nie popełnić przy tym faux-pas, powinniśmy znać kilka podstawowych zasad.
Co umieszczać w paczkach firmowych a czego unikać?
Bez względu na okazję, którą kierujemy się przy wręczaniu prezentów biznesowych, powinniśmy znać kilka podstawowych zasad dawania upominków w biznesie. Często mówi się, że jednym z podstawowych błędów jest wręczanie partnerom gadżetów reklamowych. Kojarzy się to z lekceważeniem drugiej osoby i świadczy o braku czasu na znalezienie właściwego podarunku. W złym tonie jest także wybieranie przedmiotów osobistego użytku na przykład perfum. Przez niektórych może to zostać odebrane jako zbytnie spoufalanie się. Nie we wszystkich kulturach dobrze odbierany jest prezent w postaci alkoholu. Nie zawsze znamy naszych partnerów biznesowych na tyle dobrze, by trafić w ich gust i przy tym ich nie urazić.
Czy personalizowane paczki firmowe są dobrym rozwiązaniem? Jak najbardziej! Obdarowana taką paczką osoba na pewno doceni gest i dostrzeże, jak dużo pracy musieliśmy włożyć w wybranie podarunku w takiej formie. Warto pamiętać, żeby upominek był jak najbardziej dopasowany do osoby, którą mamy obdarować. Wtedy nasza misja z całą pewnością zakończy się sukcesem.
Artykuł powstał przy współpracy z firmą polskigift.pl.
Fot. Shutterstock