Sport

Rower stacjonarny a rower spinningowy – czym się różnią i który wybrać?

• Zakładki: 19


Ćwiczenia aerobowe lub interwałowe możemy wykonywać na maszynach cardio. Jedną z nich jest rower stacjonarny. Istnieją jednak różne rodzaje takich rowerów, spośród których rozróżnić możemy przede wszystkim rowery stacjonarne i spinningowe. Czym się od siebie różnią i kiedy wybrać trening na rowerze stacjonarnym, a kiedy na spinningowym?

Czym różni się rower spinningowy od stacjonarnego?

I rower spinningowy, i stacjonarny służą do treningu indor bicykle – czyli do jazdy na rowerze w pomieszczeniu. Oba sprawdzają się więc w roli maszyny do treningu cardio bądź interwałowego, jednak ich budowa sprawia, że treningi te znacząco się od siebie różnią.

Rower stacjonarny swoją budową przypomina rowery miejskie – trenując na nim, siedzimy w pozycji, w jakiej jeździmy na rowerach przeznaczonych do jazdy rekreacyjnej. Na takim rowerze z powodzeniem wykonamy trening cardio lub trening interwałowy, a na bardziej zaawansowanych modelach wybierzemy program, który dodatkowo utrudni nam ten trening.

Spośród popularnych rowerów stacjonarnych do dyspozycji mamy najtańsze rowery mechaniczne w wersji podstawowej, umożliwiające zmianę siły oporu rowery magnetyczne oraz najbardziej zaawansowane rowery stacjonarne elektryczne. To właśnie takimi maszynami dysponują kluby fitness i siłownie. Ćwicząc na takim rowerze stacjonarnym, możemy regulować siłę oporu, a także wybrać jeden z automatycznych programów – np. jazdy górskiej czy wcześniej wspomniany trening interwałowy.

Rower spinningowy dla zaawansowanych

Rower spinningowy to z kolei maszyna, której konstrukcja umożliwia nam przeprowadzenie treningu indoorowego, który doskonale imituje trening na szosie. Trenując na rowerze spinningowym, znajdujemy się w pozycji dokładnie takiej samej, jak na „kolarce”. Na takim rowerze wykonamy więc intensywny lub bardzo intensywny trening, włącznie z jazdą na stojąco. Będzie on doskonałym wyborem dla osób, które trenują kolarstwo na szosie i szukają alternatywy dla treningów zimą oraz dla osób trenujących od dawna i szukających nowych, silnych bodźców treningowych.

Rozpoczynając swoją przygodę ze sportem lub wracając do niego po dłuższej przerwie, należy pamiętać o dostosowywaniu poziomu ćwiczeń do aktualnej dyspozycji fizycznej. Zbyt forsowny trening prowadzi nie tylko do demotywujących zakwasów – może także skutkować kontuzją. Rower spinningowy będzie więc doskonałym wyborem dla osób, które pragną progresować, dla osób początkujących i średniozaawansowanych trening na rowerze stacjonarnym będzie wystarczający i bezpieczniejszy.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą SportsArt.

Fot. Shutterstock.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
32 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *